• تاریخ انتشار : 1403/05/16 - 13:03
  • بازدید : 226
  • تعداد بازدید : 208
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی مرکز بهداشت شرق تهران

همایش تغذیه با شیر مادر در مرکز بهداشت شرق تهران برگزار شد.

 

 دکترسید  ابوالفضل افجه فوق تخصص نوزادان و رئیس انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر  :

 

شیر مادر  بستر ساز تکامل مغز

 

همایش تغذیه با شیر مادر در مرکز بهداشت شرق تهران  برگزار شد.

 

سه شنبه 16 مردادماه   1403به مناسبت هفته جهانی" شیر مادر، گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شرق تهران  با همکاری،  سایر واحدها، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  ، شهرداری 13 ،با همیاری شرکت های Bestlife ،  همایش تغذیه با شیر مادر  را با حضور تمامی پزشکان ، مراقبین سلامت ، مشاورین شیر دهی ، در مرکز بهداشت شرق تهران و کارشناسان شیر مادر و معاونین آنها  در بیمارستان های دوستدار کودک ، در سالن آمفی تئاتر کوثر وابسته به شهرداری منطقه 13 تهران  برگزار کرد.

دکتر امیر علی فریدونفر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران در شروع همایش ،  ضمن اشاره  به اهمیت تغذیه با شیرمادر با توجه به شعار امسال ، ((حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه))،  هدف از برگزاری این همایش را  افزایش آگاهی مادران در خصوص تغذیه صحیح شیرخوار، تاثیر تغذیه صحیح و حمایت روانی مادر در تداوم شیردهی و اصلاح باورهای غلط مادران در مورد شیر مادر صحبت کردند..

سپس دکتر سید ابوالفضل افجه  فوق تخصص نوزادان و عضو کمیته شیر کشور در خصوص تسهیل در چالش های شیردهی نوزادان نارس   با تأکید بر  دانش افزایی و  بالا بردن مهارت پرسنل بهداشت ودرمان در زمینه مراقبت های ویژه نوزادان نارس و پیشگیری از زایمان های زودرس و سزارین با توصیه بر کنترل و رعایت (اقدام 7 بیمارستان های دوستدار کودک  )سیستم هم اتاقی مادر و نوزاد در بخش Nicu   صحبت کردند. دکتر افجه در ادامه صحبت ها در زمینه ،  زردی ، کولیک  و ریفلکس در نوزادان و نحوه مدیریت آن در شیر دهی با تأ کید بر عدم قطع شیر مادر در دوران  این بیماریها برای شرکت کنندگان در همایش صحبت کرد.

 مدرس دوم این همایش دکتر فرحناز صنیعی ، متخصص اطفال و مشاور کشوری شیر دهی در خصوص تسهیل چالش های شیر دهی و مدیریت مشاوره شیردهی در بیمارستان ها ، کلینیک ها و تمامی  مراکز بهداشتی درمانی و شیر دهی  مطالبی را برای حاضرین بیان نمودند. و با تأ کید بر ارتقاء آگاهی پرسنل درزمینه اثر بخشی مشاوره مادران در شیردهی در 3 تا 5 روزگی نوزادان ، کمک به رفع مشکلات شیردهی  مادران در روزهای اول پس اززایمان با انجام مشاوره های تخصصی به مادران نیازمند به مشاوره  را توصیه کردند.

مدرس سوم این همایش 6 ساعته :  دکتر محمدکاظمیان فوق تخصص نوزادان در زمینه اهمیت تغذیه با شیر مادر در ساعت اولیه بعد از تولد صحبت کردند. و در ادامه مژده فارسیمدان کارشناس شیر مرکز بهداشت شرق تهران نیز در زمینه حمایت از مادران شاغل شیر ده ، بالا بردن انگیزه و توانمندی و علاقمندی همکاران در اجرای این برنامه را توصیه نمود.

گفتنی است : در پایان این همایش  از طرف رئیس مرکز بهداشت شرق تهران و  با حمایت شرکت های حاضر در برنامه به تمامی مادران  شیر ده ، شاغل در مرکز بهداشت شرق تهران ، تمامی کارشناسان  مجری برنامه شیر مادر در بیمارستان ها  و مرکز بهداشت شرق  لوح یاد بود و هدیه ای اهداء شد.

 

  • گروه خبری : اخبار بهداشتی,اخبار بهداشت خانواده,آرشیو اخبار,روابط عمومی,اخبار یاهویی,اخبار شهر سالم
  • کد خبر : 145056
کلید واژه
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن