گفتگو با همکاران مراکز خدمات جامع سلامت شهید صفدری و صفا
گفتگو با همکاران مراکز خدمات جامع سلامت شهید صفدری و صفا
پنج شنبه 27 آبان ماه 1400 اول صبح به سراغ همکاران مراکز خدمات جامع سلامت شهید صفدری و صفا رفتم. ابتدای کار به دیدار همکاران خوبم در مرکز شهید صفدری رفتم . مرکزی که گوشی از این تهران بزرگ در حال خدمت به همشهریان جنوب شرق تهران در محله ای پر جمعیت در حال خدمت هستند ، با دکتر ناهید اکبری پزشک و مسئول این مرکز هم که از جمله افراد شرکت کننده در شیفت های سخت اولین روزهای کرونا بوده ، هم یاد از سختی ها و دشواری های آن زمان کرد.یم که با شروع واکسن رو به آرامش است . مراقبین سلامت این مرکز هم گفته هایی مانند سایر همکاران داشتند انگار همه با هم در مرکز بهداشت شرق یک دل و یک رنگ شده ایم. همه گفته ها در همه واحدها تقریبا یاداز وحشت اول بروز بیماری و آرامش و خروج از بحران امروز را دارد.
نزدیک ساعت 12 بود که به مرکز صفا رسیدم . مرکز خدمات جامع سلامت صفا به مکان نو ساز در محل دیگری انتقال یافته است. مراجعین مرکز با انتقال به محل جدید یک مقدار پراکنده شده اند. و فعلا مثل سابق مراجعه کننده ندارد . همکاران مرکز برای جمع کردن دوباره مراجعین به محل فعلی در محل به روش های گوناگون از جمله پخش تراکت اطلاع رسانی کردند. اما هنوز تعداد مراجعین مرکز به تعداد مراجعین قبل از جابه جایی بر نگشسته است. با پزشک و مسئول مهربان و با صفای مرکز ، دکتر مژده شفیعی و همکارانش در خصوص پاره ای از مسائل و مشکلات مرکز صحبت کردیم .
و اما همکاران این دو مرکز هم مانند سایر همکارانم درمرکز بهداشت شرق ، ای کاش هایی دارند.
- همکاران از مسئولین خواستند با نظر به این که بحران طی شده است و تعداد مراجعین به این مرکز جهت دریافت واکسن در ساعات پایانی روزهای کاری و روزهای تعطیل کم شده است . در صورت صلاحدید مسئولین فعالیت این مراکز در روزهای تعطیل، نعطیل اعلام گردد. تا همکاران هفته پیش رو را با انرژی بیشتری آغاز کنند.
- تأمین تجهیزات مرکز ، از جمله سیستم های کامپیوتری برای پرسنل ، اسپیکر جهت استفاده در وبینارها
- تأمین وسیله گرمایشی سالن پذیرش و اتاق پزشک ، ترازو و قد سنج نوزادان و اتاق تغذیه ، صندلی مراجعین و پرسنلی
- در این مراکز هم همکاران خواستار تجدید نظر با دید مثبت در خصوص پرداخت ها و حق الزحمه پرسنل درگیر طرح واکسن در مراکز بودند. و اضافه کردند. ای کاش افرادی که مسئولیت بیشتری در اجرای طرح دارند. نسبت به دیگران حق الزحمه بیشتری دریافت می کردند.
- تقدیر و تشویق شدن پرسنل از سطوح بالاتر هم از جمله این پیشنهادها بود
- ارسال به موقع دستورالعمل های اجرایی در طول بحران از طریق اتوماسیون اداری