روابط عمومی مرکز بهداشت شرق تهران
مقاله علمی محبوبه بازرگان تحت عنوان: مقایسه ادراک دیداری، سرعت پردازش و توجه پایدار در چرخه های زیستی روزانه در کودکان 8 تا 12 سال با و بدون اختلالات یادگیری"
در پنجمین کنفرانس بین المللی مطالعات جهانی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره پوستر شد.
مقاله علمی محبوبه بازرگان تحت عنوان:
"مقایسه ادراک دیداری، سرعت پردازش و توجه پایدار در چرخه های زیستی روزانه در کودکان 8 تا 12 سال با و بدون اختلالات یادگیری"
در پنجمین کنفرانس بین المللی مطالعات جهانی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره پوستر شد.
ساعات هشیاری ، زمان آموزش و تفریح موضوع بسیاری از عدم تفاهم های والدین ، معلمان و فرزندان می باشد که به نظر میرسد چرخه شبانه روزی (سیرکادین ) پاسخ مناسبی برای رفع این گونه مشکلات باشد زیرا پژوهش ها نشان داده در ساعات متفاوت روز میزان هشیاری ، دقت ، عملکردحافظه و دیگرتوانایی های تحصیلی دانش آموز تغییر کرده است.چنانچه والدین نیز بعضی مواقع شاهد میزان شور و توانایی کودکان و رغبت به انجام فعالیتها و برخی مواقع افت این توانایی ها هستند، و این گاها منجر به مشاجرات رایج بین والدین و دانش آموز و یا آموزگار با وی می گردد.نظر به اهمیت ادراک دیداری ، سرعت پردازش و توجه پایدار در یادگیری و همچنین بررسی اثر زمان بر این شاخص ها ، لذا بحث بر سر زمان بندی آموزش و یادگیری دروس مختلف برای دانش آموزان عادی و دچاراختلال یادگیری می تواند راهگشای مناسبی برای کاهش اتلاف انرژی و وقت والدین و معلمان و دانش آموزان باشدتا بر اساس نتایج حاصله ساعات حداقل و حداکثرکارآمدی مدنظر قرار گیردو برنامه ریزی دروس بر اساس پیش نیازهای لازم صورت گیرد که تاکنون دانش موجود به آن کمتر پرداخته است و کمبود تحقیقات در این زمینه مشهود می باشد.لذا نظر به این مهم ، دکتر محبوبه جوادی بازرگانی مقاله علمی تحت عنوان "مقایسه ادراک دیداری، سرعت پردازش و توجه پایدار در چرخه های زیستی روزانه در کودکان 8 تا 12 سال با و بدون اختلالات یادگیری" به رشته تحریر درآوردند که این مقاله پس از حضور در پنجمین کنفرانس بین المللی مطالعات جهانی علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره که جمعه مورخ 6 دی 1400به صورت وبینار برگزار گردید، در بین مقالات شرکت یافته در این برنامه به ثبت و چاپ پوستر رسید.