• تاریخ انتشار : 1402/07/19 - 08:19
  • بازدید : 271
  • تعداد بازدید : 259
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی مرکز بهداشت شرق تهران

گرامیداشت هفته سلامت روان در مرکز بهداشت شرق تهران

هفته سلامت روان با شعار "سلامت روان ، مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست "

دکتر امیر علی فریدونفر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران: امروزه سلامت روان از جمله معیارهای اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه به شمار می رود. از همین رو تامین و حفظ بهداشت روان آحاد جامعه بسیار مهم است.

گرامیداشت هفته سلامت روان در مرکز بهداشت شرق تهران

دکتر امیر علی فریدونفر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران:

امروزه سلامت روان از جمله معیارهای اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه به شمار می رود. از همین رو تامین و حفظ بهداشت روان آحاد جامعه بسیار مهم است.

18 مهرماه 1402همزمان با  اولین روز از هفته سلامت روان با شعار "سلامت روان ، مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست "  ، مراسم گرامیداشت این هفته و تقدیر و تشکر از کارشناسان سلامت روان مرکز بهداشت شرق تهران به سرپرستی و دعوت دکتر امیر علی فریدونفر و مهندس زینب اسکوئی رئیس  و مشاور اجرایی ، مرکز بهداشت شرق تهران   ، با حضور دکتر غفارزاده مدیر گروه  این واحد در معاونت بهداشتی دانشگاه ، در باغ موزه نگارستان  برگزار شد.

 در این نشست رئیس مرکز بهداشت شرق گفت:

سلامت روان موهبت و دستاوردی است که آرامش درونی ،احساس خودشکوفایی و شناخت و توانایی های فردی در تحقق ظرفیت های عقلانی، اجتماعی و هیجانی، انجام رفتارهای سازگارانه با محیط زندگی کمک شایانی می‌کند.‌

امروزه سلامت روان از جمله معیارهای اصلی ارزیابی سلامت یک جامعه به شمار می رود. از همین رو تامین و حفظ بهداشت روان آحاد جامعه بسیار مهم است

دکتر فریدونفر در ادامه افزود: مرکز بهداشت شرق تهران  بعنوان یکی از  متولیان  سلامت اجتماعی ، با تاکید بر رویکرد سلامت روح و روان ، تدوین شاخص های سلامت روانی-اجتماعی و بهبود دانش و شناخت مهارت تخصصی ارائه دهندگان خدمات روانشناسی را بعنوان راهبرد خود در حوزه پیشگیری قرار داده است
در همین راستا استفاده از ظرفیت خرد جمعی و همراهی و همکاری تشکل های مردمی فرصتی مغتنم و گرانبها دانسته و بویژه در شرایط فعلی که جامعه ی جهانی و به تبع آن کشورمان با شیوع افسردگی  و بیماری های روان روبروست، استفاده از مداخلات روانشناسی و مشاوره را بیش از پیش مهم دانست. ایشان  ضمن تبریک  هفته سلامت روان با شعار جهانی" سلامت روان ، مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست " را خدمت متخصصین و کارشناسان این عرصه ، خاطرنشان نمود ،بی‌شک دانش ، تجربه و کوشش این عزیزان زمینه ساز بهبود کیفیت زندگی خود و جامعه هدف خواهد بود.

 در ادامه این نشست دکتر غفارزاده  مدیر گروه واحد سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد در معاونت بهداشت دانشگاه  نیز ضمن تبریک این روز به همکاران و پیشرو قرار دادن اهداف سلامت روان  احاد جامعه ، بیش تر از پیش در خصوص چگونگی اجرای برنامه های هفته سلامت روان در مراکز تابعه مرکز بهداشت شرق بحث و بررسی کردند و در نهایت دکتر غفارزاده در خصوص پاره ای از مسائل و مشکلات پیشرو در اجرای بهینه فعالیت های این حوضه  رهنمودها و پیشنهاد های  لازم را به حاضرین در این نشست توصیه نمودند.

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار بهداشتی,آرشیو اخبار,روابط عمومی,اخبار یاهویی
  • کد خبر : 132684
کلید واژه

نظرات

0 تعداد نظرات

نظر

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن